پیش بینی قیمت دلار در پایان ماه افزایشی است؟

آینده قیمت دلار, تحلیل آینده قیمت دلار, تحلیل جدید از بازار و آینده قیمت دلار, تحلیل قیمت دلار در ایران, تحلیل قیمت دلار در چند روز اینده, تحلیل کاهش قیمت دلار, تحلیل کاهش قیمت دلار و سکه طلا, سقوط قیمت دلار
عالم اقتصاد – گروهی از تحلیلگران بازار اعتقاد دارند انتشار خبر لغو تحریم‌های اتحادیه اروپا بر علیه بانک مرکزی و اظهارات وزیر امور خارجه ایران مبنی بر خوش‌بینی به حصول توافق جامع می‌تواند موجب تاثیر روانی در بازار و معکوس شدن روند قیمتی شود.

بازار ارز در حالی هفته جدید را آغاز می‌کند که عواملی تازه ممکن است رشد روزهای گذشته دلار را محدود کنند. هفته گذشته دلار در مسیر افزایشی قرار گرفت و بهای این ارز در میانه‌های هفته حتی از سطح ۳۲۰۰ تومان عبور کرد. با این حال برخی از تحلیلگران اعتقاد دارند انتشار برخی اخبار سیاسی مثبت در انتهای هفته گذشته می‌تواند جلوی روند رشد شاخص بازار ارز را بگیرد و شاید این روند را معکوس هم بکند. البته گروهی دیگر در بازار هستند که انتظار دارند با توجه به ادامه افزایش تقاضا برای ارز مسافرتی در هفته انتهایی شهریورماه، دلار تا حدودی به افزایش قیمت ادامه دهد.

۳ دیدگاه برای آینده دلار

گروهی از تحلیلگران بازار اعتقاد دارند انتشار خبر لغو تحریم‌های اتحادیه اروپا بر علیه بانک مرکزی و اظهارات وزیر امور خارجه ایران مبنی بر خوش‌بینی به حصول توافق جامع می‌تواند موجب تاثیر روانی در بازار و معکوس شدن روند قیمتی شود. به اعتقاد این گروه، با وجود افزایش تقاضا در هفته‌های اخیر، فضای بازار بیشتر از یک جو روانی تبعیت کرده است. بهای دلار در ۸ شهریور با انتشاراخباری درباره تحریم‌های جدید آمریکا از نرخ ۳۱۵۰ تومان عبور کرد و در روزهای اخیر نیز برخی از گفته‌ها راجع به دشوار بودن رسیدن به توافق، تاحدودی موجب تغییر جهت انتظارات شده بود. با این وجود گروهی دیگر عنوان می‌کنند تداوم سفرهای تابستانی در هفته انتهایی شهریور و همچنین ادامه اعزام زائران حج تمتع و تقاضای این دو گروه برای ارز تا حدودی موجب افزایش قیمت خواهد شد. با این حال تعدادی از فعالان که افزایش قیمت اخیر را ناشی از تحرکات دلالان و تلاش آنها برای فروختن ارز خود به بالاترین قیمت می‌دانستند، اعتقاد دارند با پایان شهریورماه و آغاز مدارس، تقاضا برای ارز مسافرتی و اسکناس به شدت کاهش پیدا خواهد کرد و به تبع آن تحرکات و تاثیر‌گذاری این دسته در بازار کم و بهای دلار با افت مواجه خواهد شد.

روند افزایشی دلار در هفته گذشته

دلار معاملات خود را در هفته گذشته با نرخ ۳۱۹۵ تومان آغاز کرد که افزایشی ۵ تومانی نسبت به انتهای هفته قبل داشت. بهای دلار در روز یکشنبه کاهش یافت؛ ولی پس از آن شاخص بازار ارز در ۴ روز متوالی افزایش پیدا کرد. روز دوشنبه دلار به ۳۱۹۷ تومان و یک قدمی سطح مقاومتی (۳۲۰۰تومان) رسید. روز سه‌شنبه نیز دلار با ۵ تومان افزایش دیگر به ۳۲۰۵ تومان رسید. این در حالی است که بازار چندین روز در برابر افزایش قیمت به سطح ۳۲۰۰ تومان مقاومت کرده بود. به این ترتیب قیمت دلار در این روز به بالاترین بهای خود از آغاز تابستان رسید.

درحالی‌که عده‌ای از تحلیلگران افزایش قیمت دلار را در این روز ناشی از جو هیجانی بازار و تحرکات دلالان می‌دانستند، روز چهارشنبه نیز دلار به افزایش قیمت خود ادامه داد و به ۳۲۱۰ تومان رسید. روز پنج‌شنبه شاخص بازار بار دیگر افزایشی ۵ تومانی را تجربه کرد تا دلار در هفته گذشته با نرخ ۳۲۱۵ تومان به کار خود پایان دهد. روز پنج‌شنبه هر سکه بهار آزادی طرح جدید به بهای ۹۳۱ هزار تومان معامله شد که کاهشی ۷ هزار تومانی نسبت به روز پیش از آن داشت. فعالان بازار سکه و طلا کاهش قیمت سکه در انتهای هفته گذشته را ناشی از افت ۱۱ دلاری اونس در این روز دانسته‌اند.

منبع: شفاف

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.