پیش بینی کاهش قیمت طلا در این هفته

علیرغم رشد قیمت طلا در روز جمعه در پی انتشار اطلاعات منفی از نرخ بیکاری آمریکا، پیش بینی اکثر کارشناسان اقتصادی کیتکو، کاهش بهای طلا در هفته جاری رای دادند.
 

دنیای اقتصاد – به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو، در نظرسنجی این هفته از 21کارشناس اقتصادی کیتکو، 11نفربه کاهش، 6نفر به افزایش و 4نفر به عدم تغییر قیمت جهانی طلا در هفته جاری رای دادند.

پیش بینی کاهش قیمت طلا در این هفته

بر اساس این گزارش، کارشناسان این سایت شامل معامله‌گران شمش طلا، تحلیلگران بانک‌های سرمایه‌گذاری، مدیران مالی و تحلیلگران فنی بازار طلا هستند.

هفته گذشته 57 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی کیتکو به افزایش قیمت‌ طلا رای داده بودند که از زمان رای‌گیری تاکنون بهای این فلز تا 10 دلار کاهش یافته است. از 26 جولای تاکنون، طی شش هفته متوالی نظر کارشناسان اقتصادی کیتکو در پیش بینی قیمت اونس طلا همواره صحیح بوده است.

کارشناسانی که به کاهش قیمت طلا در هفته جاری رای دادند بیان کردند عدم وجود روند افزایشی قوی و پایدار در قیمت‌ها، بازار طلا را نسبت به فروش آسیب‌پذیر می‌کند.

پیش بینی قیمت جهانی اونس طلا

“کوین گری”‌ مالک یک شرکت سرمایه‌گذاری، معتقد است قیمت‌ طلا در هفته جاری کاهش خواهد یافت. به عقیده وی بازار در انتظار خبر کاهش اجرای طرح محرکه اقتصادی بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر می باشد اما اجرای این طرح در ماه سپتامبر کاهش خواهد یافت و نمی‌توان با این دیدگاه وارد بازار و معاملات شد.

فیلیپ استریبل کارگزار ارشد بازار، بر این باور است قیمت طلا در هفته پیش رو افزایش خواهد یافت. وی معتقد است که واکنش به گزارش بازار کار آمریکا به عنوان یک محرک بازار طلا بود که این کالای اقتصادی را به سبد سرمایه‌گذاری فعالان بازار بازگرداند و از آنجایی که احتمال کاهش اجرای سیاستهای انبساطی پولی آمریکا در آینده نزدیک به شدت کاهش یافته است، باید منتظر روند صعودی بهای طلا باشیم.

کارشناسانی که به ثبات یا نوسان اندک قیمت طلا در هفته جاری اعتقاد دارند اعلام کردند شرایط ضعیف بازار موجب نوسان قیمت طلا در محدوده باریکی خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *