تحلیل قیمت اونس جهانی طلا

آخرین تحلیل ها و بهترین پیشبینی های اونس جهانی طلا را در عالم اقتصاد دنبال فرمائید، قیمت جهانی طلا آماده جهش؟ جدیدترین پیش بینی از چشم انداز بازار اونس جهانی کاهشی است؟ تحلیل تکنیکال روند کوتاه‌ مدت بلند مدت طلا رشد قیمت اونس صعود افزایش

پیش بینی قیمت اونس طلا و سکه بهار آزادی

پیش بینی قیمت اونس طلا و سکه بهار آزادی

تحلیل های آبان 97 را در ادامه مطالعه فرمائید

طلا آماده جهش!

🔹یک موسسه سرمایه گذاری مستقر در نیویورک پیش بینی کرده است که قیمت جهانی هر اونس طلا در سال ۲۰۱۹ میلادی به بیش از ۱۳۲۰ دلار خواهد رسید.

🔹به نقل از اسکراپ رجیستر ، موسسه سرمایه گذاری آمریکایی موسوم به “ویزدوم تری اینوستمنت” در تازه ترین چشم انداز بازار فلزات گرانبها اعلام کرده است که عملکرد ضعیف بازار طلا در سال 2018 میلادی به هیچ وجه منطقی نیست و قیمت طلا برای یک جهش ناگهانی و فزاینده آماده می شود.

🔹بر اساس این گزارش تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری ویزدوم تری تاکید کردند که قیمت هر اونس طلا سال آینده به بیش از 1320 دلار خواهد رسید. 97/08/08

جدیدترین پیش بینی تی دی اس از قیمت طلا

🔹به نقل از کیتکو نیوز ، بارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه تی دی اس تاکید کرد: با توجه به آنکه سطح مقاومتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1228 دلار است ، جای تعجبی نخواهد بود که با کاهش بیشتر شاخص سهام آمریکا و شکسته شدن این سطح مقاومتی، قیمت طلا تا 1280 دلار در هر اونس افزایش یابد.

🔹بر اساس این گزارش وی افزود: البته مهمترین مانع برای افزایش قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی ، سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و افزایش ارزش دلار است. شاید افت شدید ارزش سهام موجب شود تا فدرال رزرو در تصمیم خود برای افزایش بیشتر نرخ بهره طی ماه های آینده تجدیدنظر کند.

🔹این تحلیلگر برجسته اقتصادی افزود: اگر طلا بتواند طی روزهای آینده در دامنه 1220 تا 1230 دلاری تثبیت شود، زمینه لازم برای افزایش چشمگیر قیمت این فلز گرانبها فراهم خواهد شد. البته تنش های ژئوپلیتیک در عرصه بین المللی نیز می تواند موجب تقویت قیمت جهانی طلا شود.

🔹تنش های مربوط به ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی می تواند تاثیر مهمی بر اوضاع بازارهای بین المللی داشته باشد. 97/08/08

درخشش اونس طلا ادامه خواهد یافت

🔹 دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در شرکت “آر جی او فیوچرز” نیز انتظار دارد طلا در صورت شکستن مرز ۱۲۳۸ تا ۱۲۴۰ دلار، تا مرز ۱۲۷۵ دلار صعود کند.

🔹 چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه “لاسال فیوچرز” انتظار دارد قیمت طلا با تقاضا برای خرید این فلز به عنوان دارایی مطمئن، افزایش پیدا کند. این فلز زرد در چند ماه اخیر نتوانسته بود از موج تقاضا برای دارایی مطمئن سود ببرد. به گفته ندوس، فضا اکنون اندکی متفاوت است و مسائل ژئوپلیتیکی باعث شده فضا برای افزایش قیمت طلا مساعد شود. از سوی دیگر، آمار اخیری که نشان داد رشد اقتصادی چین ضعیف شده و همچنین عملکرد ضعیف سهام فناوری در آمریکا و مشکلات بیت کوین در سال جاری، به معنای تغییر جریان تقاضا برای دارایی امن به سوی طلا است. 97/08/08

چشم انداز صندوق بین المللی پول درباره رشد اقتصادی جهان به نفع قیمت طلا است

🔹در حالی که صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود پیش بینی درباره رشد اقتصادی جهان را کاهش داده، شورای جهانی طلا این مساله را به نفع قیمت طلا ارزیابی کرده است.

🔹به گزارش کیتکو نیوز ، شورای جهانی طلا در جدیدترین تحلیل خود نوشت: گزارش صندوق بین المللی پول درباره کاهش رشد اقتصادی جهان و خطراتی که رونق اقتصادی را تهدید می کند، موجب افزایش سهم طلا در سبد سرمایه گذاری خواهد شد و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

🔹بر اساس این گزارش شورای جهانی طلا افزود: طلا یکی از بهترین گزینه های سرمایه گذاری در شرایط تشدید ریسک اقتصادی است. 97/08/08

تحلیل تکنیکال از روند کوتاه‌مدت طلا

🔹شاخص دلار در هفته اخیر عملکرد مثبتی را به ثبت رساند و با رشد ۵/ ۰ درصدی مواجه شد. همانند هفته گذشته از دیدگاه تکنیکال «دنیای بورس» در چارچوب زمانی هفتگی با توجه به معیارهایی مانند میانگین‌های متحرک‌های ۵ هفته‌ای، ۱۰ هفته‌ای و ۲۰ هفته‌ای و همچنین نوسانگرهایی مانند RSI، MACD و ADX احتمال تضعیف تمام اررزهای مطرح شامل یورو، پوند، دلار استرالیا، دلار کانادا، دلار نیوزیلند و فرانک سوئیس در برابر دلار آمریکا بالاست. در صورت وقوع این امر بازار طلا می‌تواند زیر فشار نسبی قرار گیرد. حمایت‌های پیش‌رو: اولین حمایت در سطح ۱۲۲۴ دلار قرار دارد و سپس محدوده حمایتی مهمی در سطح میانگین ۵ هفته‌ای (۱۲۱۲ دلار) تا میانگین ۱۳ هفته‌ای (۱۲۱۶ دلار) دیده می‌شود.

🔹مقاومت‌های پیش رو: اولین مقاومت در سطح ۱۲۲۷ دلار دیده می‌شود. مقاومت بعدی در مرز ۱۲۳۳ دلار قرار گرفته و خوش‌بینانه‌ترین سناریو صعود قیمت تا ۱۲۴۰ دلار است.هفته گذشته عوامل زیادی از افزایش قیمت اونس طلا حمایت کردند. تشدید تنش‌های سیاسی میان آمریکا و عربستان، مخالفت اتحادیه اروپا با طرح بودجه سال ۲۰۱۸ ایتالیا و سقوط بازار سهام آمریکا از افزایش قیمت طلا حمایت می‌کردند. این هفته ۱۴ فعال‌ حرفه‌ای

🔹وال‌استریت در ارزیابی هفتگی کیتکو شرکت کرده‌اند. در این میان، ۷۹ درصد تحلیلگران وال‌استریت بازار طلا را افزایشی پیش‌بینی کرده‌اند. گروه دیگر برخلاف رویکرد ۱۱ وال‌استریتی دیگر، با تعداد اندک خود، ۲۱ درصد از آرای فعالان به عدم بروز تغییرات قیمت خاصی اعتقاد داشتند. این هفته هیچ‌کدام از وال‌استریتی‌ها رای به کاهش قیمت طلا ندادند که از رویکرد تمام افزایشی و محتاطانه آنها حکایت دارد. در همین حال، در نسخه معامله‌گران خرد مین‌استریت، ۵۲۶ سرمایه‌گذار در نظرسنجی آنلاین شرکت کرده‌اند که ۶۰ درصد طرفدار روند صعودی، ۲۴ درصد طرفدار روند نزولی و ۱۶ درصد هم طرفدار روند خنثی هستند. 97/08/08

ریسک جهانی به سود طلا / قیمت اونس صعودی پیش‌بینی شد

🔹شورای جهانی طلا با تاکید بر گزارش صندوق بین‌المللی پول، روند آتی قیمت فلز زرد را افزایشی تحلیل کرد.

🔹مواردی که صندوق به‌عنوان موانع رشد اقتصادی پیش‌بینی کرده، سهم طلا در سبد سرمایه‌گذاری را افزایش خواهد داد.

🔹صندوق بین‌المللی پول، رشد اقتصادی سال آینده را کمتر از 3.7 درصد پیش‌بینی کرد که ماه جولای 3.9 درصد بود. همچنین رشد آمریکا با خطر افت یک درصدی مواجه شده که عامل دلاری را به‌سود طلا رقم می‌زند.

🔹استقبال از فلز گرانبها در نهایت منجر به رشد قیمت آن در بازارهای جهانی می‌شود. 97/08/08

نقطه عطف طلا کجاست؟

🔹به نقل از کیتکو نیوز ، بانک استاندارد چارترد در تازه ترین تحلیل خود از وضعیت بازار جهانی طلا نوشت: افزایش قیمت طلا به بالاتر از 1220 دلار در هر اونس موجب شده است تا سرمایه گذاران بیشتری برای خرید به بازار طلا علاقمند شوند.
🔹بر اساس این گزارش تحلیلگران استاندارد چارترد افزودند: البته طلا برای دستیابی به سطح روانی 1300 دلار در هر اونس هنوز راهی طولانی در پیش دارد. اگر طلا بتواند بالاتر از سطح 1220 دلاری تثبیت کامل شود، سرمایه گذاران بیشتری برای خرید اقدام خواهند کرد و این مساله به نفع روند صعودی قیمت خواهد بود.
🔹این گزارش افزود: نوسانات ارزش دلار در کوتاه مدت مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلا خواهد بود. اگر طلا نتواند سطح حمایتی 1220 دلار را حفظ کند احتمال کاهش قیمت تا 1200 دلار وجود خواهد داشت.
وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی و نوظهور به خصوص هند و چین نیز عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا خواهد بود.
🔹موسسه ام کی اس سوییس نیز اعلام کرده است که طلا می تواند سطح حمایتی 1220 دلاری را در کوتاه مدت حفظ کند ولی اگر شرایط بازار سهام بهبود یابد این احتمال وجود دارد که قیمت طلا با کاهش روبرو شود. 97/08/08

افزایش قیمت جهانی طلا تحت تاثیر کاهش شاخص سهام آسیا

🔹در حالی که نگرانی ها درباره تنش های ژئوپلیتیک و وضعیت اقتصادی جهان با افزایش روبرو شده است، شاخص سهام در بازارهای آسیایی با افت نسبی همراه شده و این مساله موجب شده تا قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح خود در 2 ماه و نیم اخیر برسد.

🔹بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به بیش از 1227 دلار رسیده است. قیمت طلا روز 15 اکتبر به بیش از 1233 دلار رسید که این رقم بالاترین رکورد از 26 جولای به شمار می رود.

🔹نگرانی ها درباره اوضاع اقتصادی و مالی ایتالیا و تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا فشار زیادی را بر بازارهای مالی بین المللی وارد کرده است.

🔹ادامه تنش ها بر سر پرونده قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی نیز تاثیر زیادی بر بازارهای بین المللی داشته است. 97/08/08

پیش بینی کاپیتال اکونومیکس از افزایش قیمت طلا در سال 2020

🔹تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس بر این باورند که امید چندانی برای افزایش چشمگیر قیمت طلا در سال 2018 میلادی وجود ندارد.

🔹به گزارش کیتکو نیوز ، موسسه کاپیتال اکونومیکس در تازه ترین تحلیل خود اعلام کرد: فلزات گرانبها به خصوص طلا و نقره کار سختی برای مقابله با افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال های 2018 و 2019 میلادی خواهند داشت و بنابر این امید چندانی برای افزایش فزاینده قیمت طلا تا اوایل سال 2020 میلادی وجود ندارد.

🔹بر اساس این گزارش موسسه کاپیتال اکونومیکس افزود: پیش بینی می شود قیمت هر اونس طلا تا پایان سال 2020 میلادی به بیش از 1400 دلار برسد.

🔹تحلیلگران این موسسه اعلام کردند: اقتصادهای بزرگ جهان طی ماه های آینده با چالش های بزرگی روبرو خواهند شد. رشد اقتصادی چین احتمالا در سال 2019 میلادی با کاهش روبرو می شود، رشد اقتصادی آمریکا تیز با کاهش همراه خواهد بود و اقتصادهای نوظهور نیز چالش های بزرگی در پیش رو خواهند داشت. 97/08/08

 

طلا در بازارهای جهانی خواهد درخشید

🔹به نقل از اکونومیک تایمز، تحلیلگران اقتصادی معتقدند که نفت خام و طلا طی روزهای آینده نظر بیشتر سرمایه گذاران بین المللی را جلب خواهند کرد. آمریکا قصد دارد از 13 آبان تحریم های نفتی جدیدی را علیه ایران اعمال کند و تحلیلگران منتظر واکنش عربستان سعودی هستند. بر اساس این گزارش ادامه روند سقوط سهام در بازارهای بین المللی نیز موجب افزایش تقاضا برای طلا شده است.

🔹در شرایطی که عربستان سعودی وعده داده است تا تولید نفت خود را برای جبران افت صادرات نفت ایران افزایش دهد، تحلیلگران و سرمایه گذاران بین المللی منتظر روشن شدن وضعیت بازار نفت هستند. بی شک تحولات بازار نفت می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد. 97/08/08

 

جایگزینی طلا به جای دلار در مبادلات جهانی

🔹آمار شورای جهانی طلا نشان داد تقاضا برای طلا از سوی بانک‌های مرکزی در سه ماه اول سال ۲۰۱۸ به میزان ۴۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. روسیه و ترکیه به عنوان بزرگترین خریداران طلا شناخته شدند. بر اساس آمار مذکور، بانک‌های مرکزی مجموعا ۱۹۳.۳ تن طلا در نیمه سال ۲۰۱۸ اضافه کردند که در مقایسه با ۱۷۸.۶ تن طلا در مدت مشابه سال گذشته، هشت درصد رشد داشت که قوی‌ترین دوره شش ماهه خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی از سال ۲۰۱۵ تاکنون به شمار می‌رود. طبق گزارش شورای جهانی طلا، بانک‌های مرکزی در نیمه اول سال ۲۰۱۸ ذخایر طلای خود را به ۱.۳۶ تریلیون دلار افزایش دادند که معادل حدود ۱۰ درصد از ذخایر ارزی جهانی بود. 97/08/08

 

کشورهای نوظهور در حال کاهش ذخایر دلار و افزایش ذخایر طلا هستند

🔹تحلیلگران بین المللی بر این باورند که نگرانی نسبت به اوضاع اقتصادی جهان موجب شده است تا کشورهای نوظهور سهم طلا در ذخایر خود را افزایش دهند.

🔹تحلیلگران اقتصادی تاکید کردند: جنگ تجاری در عرصه بین المللی و سیاست های ایالات متحده منجر به آن شده است که اقتصادهای نوظهور سهم دلار در ذخایر ارزی خود را کاهش داده و به جای آن اقدام به خرید طلای بیشتری کنند.

🔹بر اساس این گزارش میخائیل ماشچنکو تحلیلگر ارشد موسسه “ای تورو” در روسیه در این باره گفت: در آینده نزدیک شاهد تغییر قواعد بازی خواهیم بود. در اوایل سال کشورهای در حال توسعه آثار اولیه بحران را احساس کردند. اگر بحران در آمریکای لاتین و جنوب آسیا موجب تعجب کسی نشد اکنون زمان آن رسیده است که همگان از وقوع بحران در بزرگترین اقتصادهای جهان نگران باشند.

🔹وی افزود: سیاست های تجاوزکارانه آمریکا در سال های اخیر برخی کشورها را مجبور کرده است تا به دنبال جایگزینی برای دلار در ذخایر ارزی خود باشند و طلا را جایگزین طلا کنند. نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصاد جهانی و جنگ تجاری موجب افزایش تقاضا برای طلا شده است. 97/08/08

تحلیل اونس جهانی طلا آبان 97

 

پیش فروش سکه Pre-sales coins

پیش فروش سکه Pre-sales coins

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *