بازداشت 14 روزنامه نگار

وزیر ارشاد: اتهامشان مطبوعاتی نیست
خبرگزاری‌های فارس و مهر از بازداشت 14 روزنامه‌نگار با حکم دادستانی تهران در سه روز گذشته خبر داده‌اند. بر اساس این گزارش، عمده بازداشت‌ها شامگاه یکشنبه صورت گرفته و مربوط به روزنامه‌نگاران فعال در تحریریه روزنامه‌های آرمان، اعتماد، بهار، شرق و هفته نامه آسمان می‌شود. البته گفته شده که یکی از این بازداشتی‌ها (مطهره شفیعی)، عصر دوشنبه به قید کفالت آزاد شده است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص گفته است که «اطمینان دارد اتهام آنها مطبوعاتی نبوده است.»

شامگاه یکشنبه چه گذشت؟
خبرگزاری مهر شامگاه یکشنبه در خبری با تیتر «بازداشت تعدادی از روزنامه نگاران اصلاح طلب به اتهام همکاری با ضد انقلاب» نوشت: تعدادی از خبرنگاران و روزنامه نگاران روزنامه‌های آرمان، اعتماد، بهار، شرق و هفته‌نامه آسمان و همچنین خبرگزاری ایلنا به حکم دستگاه قضایی بازداشت شدند. بر این اساس، این افراد با حکم قضایی در محل کار شان بازداشت شدند. الیاس حضرتی، مدیرمسوول روزنامه اعتماد و برخی از اعضای تحریریه‌های روزنامه‌های بهار، آرمان، شرق و هفته نامه آسمان خبر یادشده را تایید کردند. خبرگزاری مهر در ادامه نوشت: پیگیری‌های اولیه درباره علت بازداشت این افراد حکایت از همکاری برخی از این افراد با رسانه‌های فارسی زبان ضد انقلاب دارد.
اسامی بازداشتی‌ها به روایت خبرگزاری فارس


خبرگزاری فارس هم روز دوشنبه در خبری نوشت: «در ادامه بازداشت عناصر برخی رسانه‌های نزدیک به جریان فتنه و ضدانقلاب، روز دوشنبه دو تن دیگر از آنها با نام‌های کیوان مهرگان و حسین‌یاغچی با حکم قضایی بازداشت شدند. عصر یکشنبه نیز تعدادی از این فعالان رسانه‌ای، با حکم قضایی بازداشت شده بودند که شامل جواد دلیری، ساسان آقایی، نسرین تخیری، میلاد فدایی، سلیمان محمدی، پوریا‌عالمی، پژمان موسوی، مطهره شفیعی، نرگس جودکی، اکبر منتجبی و امیلی امرایی می‌شود. این خبرنگاران در روزنامه‌های شرق، آرمان، بهار، اعتماد، خبرگزاری ایلنا و نیز هفته نامه آسمان مشغول هستند که علت بازداشت آنها نیز همکاری با رسانه‌های فارسی زبان ضدانقلاب اعلام شده‌است.»
گفته می‌شود صبا آذرپیک نیز روز یکشنبه بازداشت شده است.
واکنش وزیر ارشاد
وزیر ارشاد، اما روز دوشنبه در خصوص بازداشت روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب گفت که اطمینان دارد اتهام آنها مطبوعاتی نبوده است. به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد حسینی، در حاشیه تجدید بیعت با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی در مرقد ایشان در مورد روزنامه‌نگاران بازداشت شده گفت: این موضوع را باید از نیروهای امنیتی بپرسید؛ چرا که قطعا اتهام آنها مطبوعاتی نبوده است. حسینی افزود: در حال بررسی موضوع هستیم و بعد از جمع‌آوری اطلاعات زوایای این موضوع مشخص خواهد شد.
وی اضافه کرد: هنوز بررسی دقیقی در مورد دلایل این مساله انجام نشده و به محض تکمیل اطلاعات در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *